Ideat

Näyteikkunavalaistus

Näyteikkuna on yksi myymälän tärkeimmistä markkinointivälineistä. Myymälävalaistuksen ohella on erityisen tärkeää suunnitella myös näyteikkunoiden valaistus. Näyteikkunan tehtävä on pysäyttää ohikulkija ja saada hänet kiinnostumaan myymälästä ja sen tuotteista. Oikeanlaisella valaistuksella pystytään herättämään ohikulkevan asiakkaan huomio, sillä tutkitusti hyvä valaistus saa asiakkaan katsomaan kohdetta lähes automaattisesti. Valaisimen suunta ja etäisyys kohteeseen nähden on tärkeää miettiä jo näyteikkunan kosketinkiskoja asentaessa. Valolla korostetaan tuotteita mutta luodaan myös varjoja. Valaistuksella ja tuotesijoittelulla saadaan näyteikkunaan kolmiulotteinen vaikutelma, jolloin ikkunasta tulee houkutteleva ja kiinnostava.

Valo kiinnittää huomion! Näyteikkuna on yksi myymälän tärkeimmistä markkinointivälineistä. Myymälävalaistuksen ohella on erityisen tärkeää suunnitella myös näyteikkunoiden valaistus.

Kun valo on kääntänyt ohikulkijan huomion ikkunaan, esillä olevat tuotteet ja tuotesijoittelu houkuttelevat asiakkaan sisälle myymälään. Visuaalisesti hyvin toteutettu näyteikkunakokonaisuus innostaa asiakasta ostamaan tarvitsemansa tuotteet. Näyteikkunavalaistuksella erotut myös vieressä olevista liikkeistä sekä kilpailijoista. Ikkuna on hyvä suunnitella toimivaksi myös liikkeen ollessa suljettu, sillä näyteikkuna toimii yrityksen markkinointikanavana ympäri vuorokauden. Kiinni olevan liikkeen ohi kulkenut asiakas palaa takaisin liikkeen aukioloaikana, mikäli näyteikkuna on ollut tarpeeksi kiinnostava ja herättänyt huomion myymälän tuotteisiin. Tärkeää on, että ohikulkija huomaa näyteikkunan ja näin myymälä saa näkyvyyttä sekä potentiaalisten asiakkaidensa huomion. Näyteikkunan tärkeyttä ei ikinä tule korostettua liiaksi.

Suomalaiset LIVAL valaisimet sopivat erinomaisesti näyteikkunavalaistukseen. Sekä kohdevaloja että alasvaloja on saatavilla erivärisinä ja muotoisina sekä erilaisilla teknisillä ominaisuuksilla varustettuina. Ominaisuuksista, valon voimakkuudet ja värisävyt vaikuttavat merkittävästi lopputulokseen. Valaisimen värintoistolla voidaan korostaa tuotepakkauksien, tuoretuotteiden ja esineiden houkuttelevuutta, mutta seinien värit, tilan koko sekä korkeus tulee myös huomioida valaisinta valittaessa. Parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi, valaisimien valinnassa on hyvä kääntyä ammattilaisen puoleen. Ole meihin yhteydessä, niin autamme mielellämme valaistuksen suunnittelussa ja valaisimien valinnassa.